Polecane książki dla dzieci :)
Książki dla dzieci – polecenia od Was 🙂
Było to tak:
- Przy okazji Światowego Dnia książki wrzuciłam w story na instagramie książki, które czytają moje chłopaki.
- Zaczęliście wysyłać swoje propozycje fajnych książek dla dzieci, więc wstawiłam w story okienko, żebyście tam mogli wpisywać polecajki.
- Dostałam ponad 160 wiadomości do okienka :-p. A Wy chcieliście, żeby to jakoś udostępnić i zapisać dla potomnych, żeby w każdej chwili można w te polecajki zerkać.
- Jako mistrzyni internetu nie wiem, jak to inaczej ogarnąć, niż wpisem tutaj :-p.
- PS. Nie jest to żaden wpis sponsorowany, tylko efekt naszego gadania na insta :).
Więc wrzucam tutaj wszystkie książkowe polecajki, które od Was dostałam (wiele się powtarzało). I nie wsadźcie mnie w dyby, jak się wg Was nie zgadzają kategorie wiekowe, wpisuję zgodnie z tym, co sugerowały osoby, które daną pozycję przesłały :).
Książki dla dzieci do 3 roku życia
- „Śpij, króliczku” J.Muhle (1+)
- Seria o Jadzi Pętelce B.Supeł (2+)
- „Naciśnij mnie” H.Tulett (2+)
- Seria o Kici Koci A.Głowińska (2+)
- „Gdzie jest moja czapeczka?” J.Klassen (2+)
- Seria „Mama Mu i Pan Wrona” J.Wieslander (2+)
- „O! Kapelusz!” J.Klassen (2+)
- „Rok w lesie” E.Dziubak (2+)
- “Niesamowite przygody 10 skarpetek” J. Bednarek (3+)
- „Felek i Tola” S.Venden Heede (3+)
- Seria o Nusi P. Lindenbaum (3+)
- Seria Pettson i Findus S.Nordquist (3+) (+ audiobooki w interpretacji Jerzego Stuhra)
- „Przygody Jeża Szymona” U. Sieńkowska-Cioch (3+)
- „Chichopotam” A.Frączek (3+)
- Seria o Franklinie P.Bourgeois, B.Clark (3+)
- „Wróżka Zuzia i cudowne dzieci” M.Kryger (3+)
- „Prawdziwi strażacy” i inne książki z okienkami od wydawnictwa SAM (3+)
- „Lelony odkrywają, dlaczego niebo jest niebieskie?” D.Myśliwiec, M.Chylińska (3+)
- Seria o Elmerze D.Mckee (3+)
- „Ach, jak cudowna jest Panama” Janosh (3+)
- „Wesoły Ryjek” W.Widłak (3+)
- „Co kryje las?” A.Bestard (3+)
- „Emil ze Smalandii” A.Lidgren (3+)
- „Lotta – trzy opowiadania” A. Lindgren (3+)
- „Sam i Davie kopią dół” M.Barnett (3+)
- Seria o Stasiu Pętelce B.Supeł (3+)
- „Felek i Tola” T.Tjong-Khing (3+ – kartonowe)
- Wyszukiwaki D.Gobel&P.Knorr (3+)
- „Ważności” P.Dzierkacz (3+)
- Książki od Blog Ojciec (3+)
- „Kajtek i miś” J.Wieslander (3+)
- „Jesteś ważny, Pinku” U.Modnicka-Kornaś, A.Waligóra (3+)
- „Mały Duszek Wierciuszek” C.Nostlinger (3+)
Książki dla dzieci 4-6 lat
- „Kuba w przedszkolu” i inne z serii J.Świercz (4+)
- „Misia i jej mali pacjenci” A.Cholewińska-Szkolik (4+)
- „Opowiadania do chichotania” R.Piątkowska (4+)
- Seria o Toli A.Włodarkiewicz (4+)
- Seria o żubrze Pompiku T.Samojlik (4+)
- „Wesołe lato” H.Bechlerowa (4+)
- „Wścibscy” D.Gellner (4+)
- Seria „Zwierzaki” T.Samojlik (5+)
- Seria „Tata Oli” T.Brunstrom (5+)
- Seria „Mądra Mysz” L.Schneider (5+)
- Seria „Kocia Szajka” A.Romaniuk, M.Hajduk (5+)
- „Dzieci z Bullerbyn” A.Lindgren (5+)
- „Karlsson z dachu” A. Lindgren (5+)
- „Pluk z wieżyczki” A.Schmidt (5+)
- Seria o Basi Z.Stanecka i M.Oklejak (każdy wiek)
- „Wielka księga uczuć” G.Kasdepke (każdy wiek)
- „Kubuś puchatek” A.A.Milne (każdy wiek)
- “Leśny ludek” T.Wolf
- „Dzik Dzikus” K.Łapiński
- „8+2” A.Vestly (5+) – to bardzo dużo osób podawało w przeróżnych kategoriach wiekowych
- „Wielkie pytania małych ludzi” W.Mikołuszko (5+)
- „Wierszyki ćwiczące języki” M. Galewska-Kustra (5+)
- “Detektyw Pozytywka” G. Kasdepke (5+)
- „Z pozdrowieniami, Żyrafa” (5+) M.Iwasa
- „Doktor Dolittle i jego zwierzęta” H.Lofting
- „Woda źródło życia” Ch.Steinlein, M.Scheieier (5+)
- „Przygody Nieumiałka” M.Nosow (5+)
- Seria Nela Mała Reporterka (5+)
- „A niech to gęś kopnie” M.Guśniowska (5+)
- „Marvin” M.Guśniowska (5+)
- „O czym szumi las?” P.Wakuła (5+)
- „Mysz jak nie mysz” J.Kulmowa (5+)
- „Uważność i spokój żabki” E.Snel (5+)
- „Karolcia” M.Kruger (5+)
- „Akademia Pana Kleksa” J.Brzechwa (5+)
- „Gruffalo” A.Scheffler (5+)
- „Przygody Pippi Pończoszanki” A.Lindgren (5+)
- „Rita i Cosiek” J.P.Arrou-Vignod (5+)
- „Biuro detektywistycznie Lassego i Mai” M.Widmark (6+)
- „Momo” M.Ende (6+)
- „A wszystko przez faraona” J.Dubois (6+)
- „Hela Foka. Historie na fali” R.Kijowska (6+)
- „Pierwszaki z kosmosu” R.Witek (6+)
- „Mania Skłodowska” J.Skworz (6+)
- „Profesor Astrokot odkrywa Kosmos” D.Walliman (6+)
- „Miś zwany Paddington” M.Bond
- „Hania Humorek” M.McDonald
- „Porwanie Baltazara Gąbki” S. Pagaczewski (6+)
- „U tatusiowej mamy” E.A.Unnerstad (6+)
- Seria „Amelia i Kuba” R.Kosik (6+)
- „Felek i Tola” T.Tjong-Khing (6+ – papierowe)
- „Niezłe ziółko” B.Kosmowska (6+)
- „Podskakujący zamek” M.Mortka (6+)
- „Bursztynowe drzewo – baśnie kaszubskie” E.Puzdrowski
- „Historia Miksa, Maksa i Meks” L.Sepulveda (6+)
- „Piaskowy wilk” A.Lind (6+)
- Seria o Muminkach T.Jansson
- seria o Mikołajku Gościnny&Sempe (6+)
- „Mały pokój z książkami” E.Farjeon (6+)
- Książki Pana Marcina z Lasu (6+)
- „Czy umiesz gwizdać, Joanno?” U.Stark (6+)
- Seria Albert Abertson G.Bergstrom (6+)
- seria „Doktor Proktor” J.Nesbo
- „Szkoła trzęsiportków” P.Butchart
- „Księga straszliwej niegrzeczności” I.Whybrow
- „Sceny z życia smoków” B. Krupska (6+)
Książki dla dzieci powyżej 7 lat
- “TOPR. Tatrzańska przygoda Zosi i Franka”B. Sabała-Zielińska,
- „Mała księżniczka” F.H.Burnett (7+)
- „Tajemniczy ogród” F.H.Burnett (7+)
- „Ania z Zielonego Wzgórza” L.M.Montgomery (7+)
- „Którędy do Yellowstone” (7+)
- Seria Tsatsiki M.Nilsson (7+)
- Seria o bandzie z Burej M.Witkiewicz (7+)
- „Opowieści z najdalszych przedmieść” S.Tan (7+)
- „Anatomicum” J.Paxton, L.Wiedemann (7+)
- „Spotkanie nad morzem” J.Korczakowska (7+)
- „Anaruk, chłopiec z Grenlandii” C.Centkiewicz (7+)
- Seria Małe Licho M.Kisiel (7+)
- Komiksy o Kajku i Kokoszu J.Christy (7+)
- Manga „Jak leczyć magiczne stworzenia” (8+)
- „Tonja z Glimmerdalen” M.Parr (8+)
- „Bromba i inni” N.Wojtyszko (8+)
- „Od siódmej rano” E.L.Malpass (8+)
- „Odyseusze” A.Stlemaszyk (8+)
- „Kapelusz za sto tysięcy” A.Bahdaj (8+)
- „Artemis Fowl” E.Colfer (8+)
- „Magiczne drzewo” A. Maleszka (8+)
- „Eragon” C.Paolini (8+; ktoś inny napisał, że 12+)
- „Nevermoor” J.Townsend (8+)
- „Śnieżna siostra” M.Lunde (8+)
- „Baśniobór” M.Brandon (8+)
- „Hobbit” J.R.R.Tolkien (8+)
- Seria Percy Jakckson R.Riordan (8+)
- „Wojna, która ocaliła mi życie” K.B.Bradley (9+)
- “Afryka Kazika” Ł. Wierzbicki (9+)
- „Niedoparki” P.Srut (10+)
- „Kroniki kresu” C.Riddell, P.Stewart (10+)
- „Świat dysku” T. Pratchett (10+)
- „Sposób na elfa” M.Pałasz (10+)
- „Mity dla dzieci” G.Kasdepke (10+)
- „Harry Potter” J.K.Rowling (7+, 10+ – głosy podzielone :))
- „Twoja anatomia” A.Kay (szkolne dzieci)
- Wszystkie Aleksandra Minkowskiego, np. „Kosmiczny sekret Lutego” (10+)
- „Czarownica piętro niżej” M.Szczygielski (10+)
Jeśli macie jeszcze coś do dodania, piszcie komentarze pod tym wpisem na insta :).
Dziękuję! Dziękuję! Dziękuję!